​En landsforening med mange års ekspertise og omsorg for familiedyr

​Dyreinternatet i Ringe

Landsforeningen for Husdyrenes Vel Fyn (i daglig tale Husdyrenes Vel) blev stiftet 26. maj 1970 og er, som navnet siger, en landsdækkende dyreværnsforening, hvis aktiviteter dog primært foregår på Fyn (ca. 80%).

Foreningen ejer og driver et dyreinternat i Ringe, hvor vi påtager os formidling af hunde og katte, der af den ene eller anden årsag er svigtet eller er kommet i klemme i systemet. Endvidere arbejder vi med alle former for dyreværnssager, og vi indgiver anmeldelse i de sager, der berettiger til det. Vi er med i forreste linie og protesterer, når dyr udsættes for mishandling.

Foreningen ledes af en bestyrelse, som vælges på den årlige generalforsamling. Husdyrenes Vel har et meget tæt samarbejde med landets øvrige dyreværnsforeninger.

Bestyrelse

• Forman: Karin Sørensen, 30 52 24 38
  • ​Næstformand: Mogens Wilbert
  • ​Sekretær: Inge Jagd Sørensen

Bestyrelsesmedlemmer:

• ​Hanne Andersen
  • ​Klaus Sørensen
  • Susan Hinze
  • Berit Jespersen

Hvor kommer midlerne fra?

Foreningen modtager ikke støtte fra stat eller kommune. De midler, vi skal bruge for at udføre vores arbejde for de svigtede dyr, kommer fra f.eks.:

Medlemskontingent, testamenter og gaver fra fonde og legater.

Venlige mennesker, der har betænkt foreningen ved oprettelse af testamente til fordel for Husdyrenes Vel. Husdyrenes Vel er godkendt efter ligningslovens §8A, hvilket betyder, at vi ikke skal betale gave- eller arveafgift (hele det donerede beløb som gives kan trækkes fra i skat). Ønsker De at betænke Husdyrenes Vel i Deres testamente, så hjælper vi Dem med oprettelse af testamentet.

Overvejer du at blive medlem landsforeningen Husdyrenes Vel Fyn?

Kunne De tænke Dem at blive medlem af landsforeningen Husdyrenes Vel Fyn, kan De melde Dem ind i foreningen. Det årlige kontingent (husstandskontingent) for 2022 kr. 250,-

Dyr i pension, kun ved medlemskab. Ring på tlf. 65992200 og få tilsendt materiale.

​Meddel flytning

Husk at sende ny adresse til: Dyreinternatet, Hovedvejen 46, 5750 Ringe. Har du spørgsmål, så kontakt os på telefon 65992200/ 30 52 24 38 eller send os en mail til hdv.fyn@mail.dk eller husdyrenesvel@mail.dk.

​Arrangering af foredrag

For en pris på 1.500kr. kommer formanden, som har 40 års erfaring i dyreværn, ud og fortæller om det at arbejde med dyr på internatet, dyreværnssager og lignende.

​Få passet din hund eller kat

I vores hyggelig pension beliggende i naturskønne Ringe,  er der masser af plads for dyrene at boltre sig på.

Giv en kat eller hund et kærligt hjem

Hjælp os med at passe på dyrene! Her kan du hente et forsømt dyr, der mangler en ny, sød familie.

​Over 50 års erfaring med husdyrs vel

Vi yder altid stor ekspertise og omsorg for familiedyr, store som små. Vi beskæftiger os primært med hunde og katte.

Sponsorer​

​Kontakt os på

Ringe Dyreinternat

Hovedvejen 46

5750 Ringe - Find vej

Tlf.: 65 99 22 00

E-mail: husdyrenesvel@mail.dk

CVR: ​61308210

Følg os på fb24

​Åbningstider

Mandag: kl. 11-14 (14-16 efter aftale)

Tirsdag: kl. 11-14

Onsdag: kl. 8-9 (kun åbent for pension)

Torsdag: kl. 11-14

Fredag: kl. 11-14 (14 - 16 efter aftale)

Lørdag: kl. 8-9 (kun åbent for pension)

Søndag: kl. 14-16

​Alle helligdage: åbent for indlevering af pension kl. 8-9

Telefontider: man, tirs, tors og fre, 11-14.

​Testamente

Overvejer du at betænke os i dit testamente, så kontakt os på e-mail: husdyrenesvel@mail.dk eller på telefon 65992200.

​Få passet din hund / kat

For at få passet hund/kat på internatet, skal man være medlem af foreningen, det koster 250 kr. om året.